בחירה מעולה

איך להתמקד בעיקר ולהגיע לתוצאות | עקרון ה80/20 | ניהול זמן



האם ידעתם שמייקרוסופט הצליחה לפתור את אחת הבעיות המרכזיות שלה על ידי שימוש בעיקרון ה80/20? מייקרוסופט הצליחה לפתור 80% מהתקלות שלהם על ידי התמקדות ב20% מהבאגים שהיו בעלי ההשפעה הגדולה ביותר.

אז מהו בכלל עיקרון ה80/20?

עיקרון ה80/20 הומצא על ידי כלכלן איטלקי בשם וילפרדו פארטו. האגדה מספרת שיום אחד כשפארטו הלך בגינה שלו, הוא שם לב כי כל שנה 20% מצמחי האפונה שלו ייצרו כ80% מכל הכמות של האפונה בגינה. כשפארטו החל לחקור את הנושא הוא שם לב שהחוק תקף גם בעסקים: 20% מהלקוחות מספקים 80% מהמכירות. 20% מאנשי המכירות מייצרים 80% מהתפוקה וש20% מהפעולות שלנו מובילות ל80% מהתוצאות. אני לא יודע מה אתכם, אבל עד לפני כמה שנים הרגשתי שאני נוסע פול גז בניוטרל. לא משנה כמה קשה עבדתי, הרגשתי שאני לא באמת מתקדם בקצב שאני רוצה. עד שהכרתי את עיקרון ה80/20.

אז מה עומד מאחורי העיקרון?

בגלל שהתוצאות שלנו תלויות בפעולות שאנחנו עושים על בסיס יום יומי, ההתמקדות בפעולות המועילות ביותר יביאו בסופו של דבר לתוצאות גדולות יותר.

אז איך העיקרון הזה יכול לעזור לכם?

האמת שזה די פשוט, אם תבצעו אותו נכון, העיקרון יעזור להיות להיות ממוקדים בדברים החשובים באמת. בנוסף הוא יעזור לכם להפסיק לנסות לעשות הכל בו זמנית ויפנה את הזמן, אנרגיה והכסף שלכם לדברים שיניבו לכם את התוצאות הגדולות ביותר במינימום מאמץ.

אז איך אתם יכולים להשתמש בחוק ה80/20?

אם אתם כותבי תוכן, ככל הנראה 80% מהצפיות בתכנים שלכם מגיעים מ20% מהתכנים שכתבתם. עיקרון ה80/20 יעזור לכם להבין איזה תכנים הכי מעניינים את הקהל שלכם.

אם אתם מנהלי קמפיין, אתם יכולים להגדיל את התפוקה של הלקוחות שלכם ע״י זה שתבדקו איזה מהקמפיינים שלכם מניבים את התוצאות הגדולות ביותר ולהשקיע את רוב תקציב השיווק על אותם קמפיינים מוצלחים.

אם אתם פרילנסרים, אתם יכולים לזהות מי הם הלקוחות הטובים והמשתלמים ביותר שלכם. אז נכון שאתם לא רוצים לשים את כל הביצים שלכם בסל אחד אבל גיוון גדול מידי של לקוחות יוביל מהר מאוד לשחיקה. פשוט התמקדו ביצרני הכסף הכי גדולים שלכם ובחיזוק מערכות היחסים איתם.

אם אתם יזמים ובעלי עסקים, אתם כנראה כל הזמן מתפתים לנסות לגייס לקוחות חדשים. עכשיו אין שום דבר שגוי בגיוס לקוחות אבל אם תבדקו את הנושא לעומק, אתם תופתעו לגלות (ברוב המקרים) ש20% מהלקוחות שלכם מניבים 80% מהרווחים, עכשיו במקום לבזבז משאבים מיותרים על גיוס לקוחות חדשים, אתם יכולים למקד את המאמצים שלכם על אותם 20% הלקוחות הנאמנים והרווחיים שלכם.

אם אתם מנהלים בארגונים, אתם בטח מתמודדים עם חוסר זמן ומשאבים. מעבר לזה שאתם צריכים לנהל את הזמן שלכם, אתם גם צריכים לנהל את כל הצוות. עכשיו במקום לחשוב שאתם מסוגלים לעשות את הכל בו זמנית, התקמדו ב20% מהפרוייקטים שלכם ביניבו את התוצאות הגדולות ביותר.

מה שכן, הפרוייקטים החשובים ביותר צריכים להיות נגזרת של המטרות של הארגון שלכם או אפילו ע״י מה שהמנהל שלך חושב שהם הכי קריטיים.

בגדול, עיקרון ה80/20 יכול לחסוך לכם המון זמן ואנרגיה.

עכשיו גם אם ניסיתם ליישם את זה ולא יצא לכם בדיוק 80/20, לא נורא, העיקר הכוונה אני מזמין אתכם לצפות במאמר נוסף שבו אני נותן 6 טיפים על איך להספיק יותר בפחות זמן.